GYMNASIEBIBLIOTEKET

Välkomna hit! Jag som jobbar i biblioteket heter Karin och håller biblioteket öppet hela skoldagen.

Vem får låna?

Alla som är elever eller personal på Kungsängsgymnasiet är välkomna att låna böcker här.

Vad får man låna?

Här finns såväl skönlitteratur som böcker inom olika faktaområden. Vi kan alldeles säkert hitta något som du vill ha!

Här finns en länk till bibliotekskatalogen...

Vad kan man få hjälp med?

Du kan få hjälp med nästan allt på biblioteket! Speciellt när du skriver ditt gymnasiearbete. Jag hjälper dig fjärrlåna böcker inom ditt ämne och om du vill så hjälper jag också till att leta artiklar på nätet. Eftersom jag också är IT-pedagog kan jag hjälpa dig med din iPad eller dator. Det finns inga IT-problem som vi inte kan lösa tillsammans!

Legimus?

Om läsning är ett problem så hjälper jag dig att tillgång till talböcker. Legimus är en tjänst så låter dig lyssna på talböcker i din iPad, genom din dator eller i telefonen.