VÅRA GYMNASIEPROGRAM

STUDIEFÖRBEREDANDE PROGRAM

Ett högskoleförberedande program förbereder dig för fortsatta studier på universitet och högskola.

YRKESFÖRBEREDANDE PROGRAM

Ett yrkesprogram leder dig direkt till ett jobb och du har alltid minst 15 veckors praktik under din utbildning.

VÅRA PROFILER

På Kungsängsgymnasiet har vi förutom våra nationella gymnasieprogram även profiler som du kan välja läsa under din gymnasietid.

PERSONLIG TRÄNARE

Här på Kungsängsgymnasiet tänker vi mycket på hälsa. Hos oss kan du välja att läsa till PT som ett individuellt val inom de nationella programmen.

FLEX

Vi strävar efter att vara flexibla, det vill säga att vi jobbar för att din utbildning ska passa dig så bra som möjligt. Profilen Flex vänder sig i första hand till dig med diagnos inom autismspektrat.

INTRODUKTIONSPROGRAM

Introduktionsprogrammet finns för dig som ännu inte uppnått full behörighet till ett nationellt program. Beroende på var du som elev befinner dig i dina studier och vad du har för planer matchar studie- och yrkesvägledaren dig till rätt väg. Det finns fem olika program.