Medicinhistoriska museet Uppsala

Hälsningar från Uppsala

KungsängsgymnasietNyheter

Bland det sista NA24 gjorde innan det var dags för ett långt sommarlov var att åka tillsammans till Uppsala!

Här besöktes Medicinhistoriska museet där eleverna fick ta del av medicinsk forskning och praktik, tekniska innovationer, huskurer och hur mediciner tillverkades på apotek. Förr, alltså… På museet finns även en utställning om psykiatrins historia och om livet, vården och arbetet vid Ulleråkers sjukhus. För oss i Sala, som har en lång historia av psykisk vård i form av mentalsjukhus på Salberga, är detta speciellt intressant.

NA24 och medföljande lärare var mycket nöjda med dagen!

NA24 i Uppsala