SKOLMATSALEN & KAFETERIAN

RESTAURANG SILVERSKEDEN

Vår ambition är att ge våra gäster en god och näringsriktig måltid i fräsch och ändamålsenlig miljö. Vi strävar efter att laga maten så nära gästen som möjligt, utan onödiga tillsatser.

Våra menyer ska vara varierande, näringsberäknade och anpassade efter våra gästers önskemål. Kraft ska läggas i form, färg och doft och inte minst smaken. Maten ska se aptitlig ut, lukta gott och vara fint upplagd. Varje dag finns också färska grönsaker att välja från ett välfyllt salladsbord.

Alla elever på Kungsängsgymnasiet har valmöjligheten att äta vegetarisk kost som ett alternativ till den huvudrätt som serveras för dagen. Elever med födoämnesallergi eller som behöver specialkost av religiösa eller etiska skäl har möjlighet att efter ansökan få denna serverad.

Våra elever har döpt matsalen till Restaurang Silverskeden.

Silverskeden är öppen mellan 10.45-12.45. Se veckans matsedel på SchoolSoft eller på en informationstv-skärm nära dig.

Köksmästare, Andreas Björklund
0224-747464, e-post: andreas.bjorklund@sala.se

KAFÉ

Kungsängsgymnasiets kafé, skolans hjärta, fungerar som en mötesplats för både elever och personal. Här kan du köpa smörgåsar, go'fika, läsk, te eller kaffe i en lugn och hemtrevlig miljö där möblerna och färgerna fräschats upp för att passa en modern skola. Här kan du också bara slappna av och må bra en stund i den familjära atmosfären som präglas av mycket humor och värme.

Kaféet håller öppet hela skoldagen vilket betyder att du kan köpa såväl frukost som eftermiddagsfika här hos oss!