GYMMET

För att hålla dig i form under din gymnasietid kan vi varmt rekommendera vårt fina gym.

Vem kan gymma?

Alla som är elever eller personal på Kungsängsgymnasiet är välkomna att gymma här. Ett gymkort kostar 200 kr/termin plus 60 kronor i deposition för nyckelkort.

Vad finns det i gymmet?

I gymmet finns det många olika träningsmaskiner för hela kroppen och olika typer av redskap. Vi har bland annat en Rope Trainer, Cable Cross, 5-stations Smith-maskin, dragmaskiner, magrotator, Eleiko bänkpress, samt en sandsäck och ett proppfullt hantelrack.

Vi har en spegelsal för gruppträning och även ett konditions- och uppvärmningsrum med spinningcyklar, roddmaskin, löpband och crosstrainer.

Behöver du hjälp att komma igång?

Kolla med lärare Mats Andersson eller eleverna som går PT hur maskinerna fungerar.

ImageImageImage
ImageImageImageImage