Entreprenörsdag på Kungsängsgymnasiet!

ENTREPRENÖRSKAPSDAGEN 2019 24 APRIL, KUNGSÄNGSGYMNASIET SALA
”Salas största entreprenörevenemang, Entreprenörskapsdagen, står liksom våren för dörren! Detta är mötesplatsen där lokala entreprenörer träffas för att dela idéer och erfarenheter samt finna inspiration kring sitt och andras entreprenörskapande under en dag i april.”

EntreprenörSala arrangerar för andra året i rad mässan där entreprenörelever från kommunens gymnasieskolor visar upp sina olika verksamheter från det gångna året. I samband med detta närvarar dessutom de samarbetspartners som på olika sätt stöttar Salas unga entreprenörer och under mässan ger de besökare en inblick i deras verksamheter och hur de arbetar för ett bättre entreprenörklimat lokalt. Som besökare och mässdeltagare bjuds man också på spännande inspirationsföreläsningar, med allt ifrån influensers till framgångsrika entreprenörer, på mässans scen. Lokalt entreprenörskap är i fokus liksom aktuella trender.

FÖR GRUNDSKOLAN Mässan är också ett viktigt arrangemang för de elever som studerar grundskolans senare år. Dessa elever kommer under mässan få ta del av spännande föreläsningar av UF-Västmanland och Framtidens Företagare som på olika sätt erbjuder olika former av aktiviteter och entreprenöriellt lärande. En fantastisk inspirationsmöjlighet med andra ord!

FÖR NÄRINGSLIV OCH ORGANISATIONER För er som är företagare eller driver någon form av verksamhet är mässan en ypperlig möjlighet att knyta kontakter och ta del av vad som händer i det entreprenöriella Sala just nu. Ni är dessutom mycket viktiga för våra elever och deras lärande och vi önskar därför att så många representanter från näringslivet som möjligt besöker vår mässa. Ni är betydelsefulla för oss och mycket välkomna! Välkommen till Entreprenörskapsdagen 2019!

Mässarrangör: EntreprenörSala

MÄSSINFO