FINBESÖK FRÅN FRANKRIKE OCH BELGIEN

Under vecka 11, måndagen den 11 till fredagen den 15 mars, kommer Kungsängsgymnasiet få celebert besök från Tour i Frankrike och Blankenberg i Belgien. Det är 24 elever och 6 lärare som kommer att bo i Sala och delta i ett projekt tillsammans med våra elever från Barn- och fritidsprogrammet samt Samhällsvetenskapliga programmet där genus- och jämställdhetsfrågor diskuteras. Projektet finansieras genom EU (Erasmus+) och heter Mind D Gap.

Eleverna kommer bland annat att få träffa Salas kommunstyrelse, träffa OCH debattera med regeringsmedlemmar, gå ner i gruvan, besöka såväl Uppsala som lokala arbetsplatser i Sala. Det är ju inte bara jobb när de kommer hit, utan de ska också få hälsa på hemma hos de svenska eleverna, uppleva en filmkväll på skolan och ha en ledig eftermiddag i Sala. Projektet avslutas med en grillkväll på Kungsängsgymnasiet.

Vi önskar er alla en riktigt rolig vecka!