Framtidens jobb

Jonas Möller höll på tisdagseftermiddagen den 22 januari ett föredrag för nyfikna elever. Jonas är en uppskattad föreläsare inom digitalisering och affärsutveckling med betoning på hur man rustar sig för framtiden. Han har varit aktiv inom IT-branschen sedan 1993 där han jobbat med verksamhets- och affärsutveckling samt komplex systemförsäljning. Den här eftermiddagen valde han att inte bara prata om sitt eget område, utan riktade mer in sig på framtidens jobb – hur kan det se ut på en arbetsplats i framtiden? Han tog också upp hur man söker och förbereder sig inför jobbsökande och anställningsintervjuer.

Föreläsning var präglad av hög energi blandat med humor och intressanta berättelser hämtade från hans egna erfarenheter och även från dem han jobbat med under åren. Eleverna fick med sig mycket nyttig och intressant information och kunskap!