Höstterminen 2019

Hjärtligt välkomna till ett helt nytt och fräscht läsår! Vi hoppas att ni alla haft ett jätteskönt sommarlov och att ni ser fram emot och är nyfikna på hur denna termin kommer att bli…

Till dig som börjar ettan på ett nationellt program (samhäll, ekonomi, barn – och fritid, fordon etc.) – du är välkommen till Kungsängsgymnasiets aula tisdagen den 20 augusti klockan 8.30. All information som du kommer att behöva får du där! För er väntar sedan två dagar tillsammans med klassen där ni får lära känna varandra, era mentorer och skolan.

Till dig som börjar på det individuella programmet – du är välkommen till Kungsängsgymnasiets aula tisdagen den 20 augusti klockan 9.30. Här kommer ni få träffa varandra och era lärare. Därefter går ni till era klassrum och får lite mer information om vad terminen kommer att bjuda på.

Till dig som börjar år 2 och 3 – ni är välkomna till Kungsängsgymnasiets aula onsdagen den 21 augusti klockan 8.30.

Terminen sätter igång på allvar med läsning enligt schemat torsdagen den 22 augusti.

Välkomna!