Viktig information på Kungsängsgymnasiet

INFORMATION OM CORONAVIRUSET

Nu när sportlovet är slut och det är undervisning som vanligt är det många som är fundersamma och oroliga angående coronaviruset. Som det ser ut nu flyter all skolgång på som vanligt och det är bara när man är sjuk som man ska vara hemma. Har du varit ett ett område där smittan finns och börjar känna dig krasslig med feber och hosta ska du i första hand stanna hemma och ringa sjukvårdsupplysningen på 1177 för vidare råd. Var noga med din personliga hygien! Tvätta händerna noga efter toalettbesök och innan måltid. Se till att nysa och hosta i armvecket, inte i händerna! Använd gärna handsprit efter handtvätt.

Är man orolig kan man med fördel söka mer information på följande hemsidor:

www.folkhalsomyndigheten.se

www.krisinformation.se

www.skolverket.se/regler-och-ansvar/ansvar-i-skolfragor/information-till-skola-och-forskola-om-coronaviruset-covid-19

www.ecdc.europa.eu/en

What do you want to do ?

New mail