Putte i parken

KungsängsgymnasietNyheter, Puff Start

Sala firar 400 år i år och Sala kommun har upphandlat en musikfestival som heter Putte i Parken. Den kommer vara på Lärkanområdet 5-6 juli och det förväntas bli många besökare, särskilt i den yngre målgruppen.

För att skapa en tryggare festival kör Putte i Parken ”Blås Grönt”. Blås Grönt ger ungdomar mellan 13–17 år en morot att ha kul på festivaler utan att dricka alkohol. Alla som blåser grönt har nämligen chansen att vinna fina priser – sponsrat från det lokala näringslivet!

Målet med Blås Grönt är att skapa en tryggare och sundare festival och bidra till att fördröja alkoholdebuten hos ungdomar. Blås Grönt öppnar dörren till samtal mellan unga och vuxna om alkohol på ett naturligt sätt. Samtal där man som förälder månar om att sitt barn ska vara nykter och förklarar vilka regler som gäller om de besöker festivalen Putte i Parken.

Deltagandet i Blås Grönt är kostnadsfritt och det är du som förälder/vårdnadshavare som anmäler ditt barn till Blås Grönt. Ungdomarna visar sin nykterhet genom att vid hemgång från festivalen Putte i Parken blåsa i en alkoholmätare vid Blås Grönt tältet på festivalområdet. Du som förälder kommer att bli uppdaterad via SMS i realtid med status på din ungdom under festivalkvällen. Om din ungdom trots anmälan inte har besökt Blås Grönt-tältet skickas även då ett sms till dig att hen inte dykt upp. Skulle ungdomen blåsa rött tar vi personlig kontakt med föräldrar/vårdnadshavare.

Länk till anmälan: Blås grönt

Eventuella vinster vid utlottning meddelas via sms eller telefon efter festivalen.

Öppettider Blås Grönt tältet under festivalen:

Fredag 5/7 kl. 20:30-01:00

Lördag 6/7 kl. 20:30-01:00

Vi ses i Blås Grönt tältet under festivalen Putte i Parken Sala 5-6/7 2024!