Elever som håller om varandra vid slutet av besöket

SHARE – ett erasmusprojekt

KungsängsgymnasietNyheter, Puff Start

Mitt i kallaste decembervintern fick vi på Kungsängsgymnasiet besök av elever och lärare från Nice i Frankrike och Enns i Österrike. Denna del av erasmusprojektet handlar om social hållbarhet – hur ojämlikhet ska kunna jobbas bort, hur arbetslivet ska bli mer tillgängligt och samhället i stort mer tillåtande.

Det fanns tid för mycket intressanta diskussioner, workshops samt utflykter till ett kallt men vintervackert Stockholm. Besökarna från Nice blev väldigt imponerade av Gamla stan och dess julmarknader – ”nu förstår jag var alla traditionella julbilder kommer ifrån” sa de och i det närmsta tindrade med ögonen.

Veckan avslutades med utomhusgrillning och olika lekar i idrottshallen. Till allas förvåning och förtjusning bjöd de svenska eleverna på ett traditionellt luciatåg, till och med!