Skolstart höstterminen 2020

Nu är det alldeles snart dags för höstterminen 2020 att sätta igång. Folkhälsomyndigheten har fattat beslutet att öppna samtliga gymnasieskolor igen, så terminen sätter igång som den brukar göra!

Om du ska börja i årskurs 1 kommer du att få ett välkomstbrev med posten i god tid innan skolstart. För att inte det ska bli för trångt i aulan kommer det bli två uppropstillfällen för er som börjar ett nationellt program. Ska du börja på IM kommer du också att få ett välkomstbrev hemskickat med posten. Här står allt ni behöver veta om upprop, första läsdag och så vidare.

Onsdagen den 19 augusti klockan 8.30 hälsar vi följande program till aulan:

• Barn- och fritidsprogrammet
  • Ekonomiprogrammet
  • Samhällsvetenskapliga programmet

Samma dag klockan 09.00 är följande program välkomna till aulan:

• El- och energiprogrammet
  • Fordons- och transportprogrammet
  • Naturvetenskapliga programmet
  • Teknikprogrammet

Därefter tas ni emot av era mentorer, går igenom schemat och får en rundtur på skolan. Lunchen äter ni tillsammans i Restaurang Silverskeden.

Torsdagen den 20 augusti har ni ytterligare en introduktionsdag tillsammans med er mentor. Ni samlas i ert klassrum klockan 08.15. Introduktionsdag även för elever i år 2 och 3.

Vi välkomnar er som börjar IM onsdagen den 19 augusti klockan 10.30. Därefter träffas ni i ert klassrum tillsammans med mentor. Torsdagen den 20 och fredagen den 21 augusti kommer ni har introduktionsdagar med individuella intervjuer från klockan 09.00. Ni börjar terminen med läsning enligt schema onsdagen den 26 augusti. Första lektionen startar 8.15 och är mentorstid.

Fredagen den 21 augusti säger vi välkomna till samtliga nationella program. Ni börjar dagen och följer lektionerna enligt schemat.

Vi ser fram emot att träffa er alla på riktigt igen!

Frågor? Kontakta oss genom att klicka här
eller på telefon 0224-74 87 05