UF-mässa del två

LFL tar emot ett pris på UF-mässan i Västerås.Men hur gick det på mässan i Västerås då? Jo, faktiskt riktigt bra! Förutom att eleverna här har en chans att visa upp och sälja sina UF-produkter pågår det också en hel del tävlingar. I dessa tävlingar gick det riktigt bra för Sala!

Linus, Fridolf och Leonard driver ett UF-företag inriktat på digital marknadsföring, LFL Marketing UF. De vänder sig mot företag och har gjort en del framgångsrika kampanjer. Tack vare sitt gedigna arbete vann killarna i kategorin Årets tjänst och kom tvåa i Årets UF-företag samt trea i kategorin Årets digitala kommunikation. Eftersom de kom tvåa i den prestigefulla kategorin Årets UF-företag kommer de få tävla i SM som går av stapeln i Stockholm längre fram i vår. Siktet är självklart också inställt på EM!

Filippa, Farah och Linus med sitt företag Beeware UF kom på en fin tredje plats i kategorin Årets hantverk. De tillverkar och säljer bivaxdukar som kan användas istället för plast för att, till exempel, täcka bunkar och liknande i kylskåp.

Felicia, Fia, Saga, Tindra, Alva och Felicia går sista året på Ösby naturbruksgymnasium med inriktning häst. Under brainstormingen innan bildandet av deras UF-företag kom tjejerna på att de nog inte ville ha en produkt att sälja, utan hellre anordna events som får hästmänniskor att samlas. De tyckte att det saknades arrangörer av pay & jump i Västmanland – så, självklart är det just sådana events som tjejerna ordnat. Det har gått så pass bra för tjejerna att antalet delaktiga fördubblats över de två tillfällen detta erbjudits! Det gick också bra för tjejerna i tävlingarna då de fick tredje pris i Årets tjänst!

Samtliga inblandade, och faktiskt hela Sala kommun, är mycket stolta över våra duktiga och företagsamma UF-elever!

Pay & jump UF från Ösby med deras prischeckBeeware UF vid deras monter.