Vi går mot ljusare tider!

I morgon, onsdagen den 9 februari, släpps de flesta restriktionerna i samhället. Detta betyder att man inte längre behöver sitta i karantän om någon i hushållet har covid-19. Man kommer inte heller behöva testa sig om man känner sig sjuk. Men, som vanligt, gäller det att om du är sjuk ska du vara hemma tills du blir frisk igen! Att hålla lite avstånd samt att vara noga med att tvätta händerna är ju inte heller jättekonstigt att tänka på. Egentligen.

Avskaffandet av restriktionerna innebär också att vi kan fortsätta med att planera en helt vanlig student igen! Som det var innan pandemin startade… Vi håller alla tummar vi hittar för att våren kommer att vara precis så lugn, varm och skön som vi längtat efter!

Självklart kommer vi från skolan att komma med mer information lite längre fram, men ni som har en blivande student i familjen kan börja med att avboka allt annat fredagen den 3 juni!