Utmärkelse årets UF-skola

Årets UF-skola!

Nu händer det saker! Bara bra saker också!! Kungsängsgymnasiet och Ösby naturbruksgymnasium har idag gemensamt tilldelats titeln Årets UF-skola i Västmanland vid en digital prisceremoni.

Motiveringen till detta löd: Vi har två skolor i Västmanland som genom engagemang, kreativitet, framtidstro och inte minst samverkan skapat en plattform för framgång. Genom att arbeta tillsammans och dela kompetenser har tillväxt och positiva synergieffekter skapats för såväl elever, lärare, skola och inte minst samhälle. En spännande modell som kan implanteras i fler kommuner och ytterligare stärka Västmanlands skolor och UF-företagare.

Vi är alla mycket stolta över superfina och duktiga elever och deras engagerade och duktiga lärare!