prideflagga mot tegelvägg

Intensiv start

Även denna skolstart visade sig vara precis lika intensiv som alla andra – böcker ska ut till samtliga elever, datorer som inte levereras som de ska och klasser där elevantalet ändras från dag till dag. Roligt och spännande, men intensivt.

Till allt detta öppnade sig himlen för någon vecka sedan och stora delar av såväl Sala som Heby täcktes med vatten. Tyvärr blev prideparaden som Kungsängsgymnasiet alltid är glada att kunna ta del av inställd på grund av vädret och allt som regnet medförde.

Nu har vattnet torkat in, i alla fall hjäpligt, och träden börjar skifta färg. Tycker inte ni också att hösten innebär lite av en nytändning? Att något nytt startar och att man får lust att göra nya saker.

Arbetet med att fixa till så att allt här på sidan stämmer är i full fart och kommer snart bli klart! När som helst. Vilken månad som helst. Alltså…