Studentmössa

Skolavslutningar

I skolans värld är maj och juni mycket hektiska månader. Kurser ska avslutas, betyg sättas, böcker lämnas in men framför allt ska studentperioden avfiras med besked! Det är en mycket lycklig, och lite sorglig, del av gymnasietiden – något som man så hett efterlängtar samtidigt som det för med sig tankar på en för många rätt oklar framtid.

För de som går ut år 1 och 2 innebär skolavslutningen ungefär samma sak – läroböcker ska lämnas in och skåp tömmas. Till hösten väntar helt nya böcker och ett helt nytt skåp! Den sista veckan brukar också bjuda på lite mer avslappnade lektioner och lite mer saft och kakor…

Vi bjuder på en bildkavalkad på årets studenter (som kan ha varit de finaste någonsin!) samt en liten inblick i vad ettor och tvåor gjorde den allra sista dagen på vårterminen 2023.

Vi ses till hösten igen! Hoppas ni alla får en lysande ledighet! 🙂

BF-programmets avslutning