Inför höstterminen 2023

I skrivande stund har det precis varit midsommar och sommaren fortsätter lika varm och solig, om än lite torr…

Men om några veckor är vi där! Inne i augusti och strax innan skolstart.

Kommer du att börja hos oss? Som alldeles ny i årskurs 1? Då kommer du att få ett informationsblad hemskickat, men som en liten spoiler kan jag ju avslöja att vi träffas allihop i aulan på Kungsängsgymnasiet tisdagen den 22 augusti klockan 8.30. Först kommer rektor att hälsa välkommen och därefter kommer du få träffa din klass, dina mentorer och ta en titt på skolan. Du kommer också få ett skåp första dagen, så ett tips från coachen är att ta med ett hänglås… 🙂 Är det IM du ska börja? Då blir din skolstart onsdagen den 30 augusti.

Har du redan gått här något år? Börjar du i tvåan eller trean? Då startar du terminen dagen efter, alltså onsdagen den 23 augusti. Din mentor kommer skicka ut information på Teams, så kom ihåg att slå på det igen!

Vi ses!