Elev skriver fokuserat på son dator

Skolstart hösttermin 2024

KungsängsgymnasietNyheter, Puff Start

Just nu är vi mitt i en solvarm sommardag. Semestern hägrar och med den en hel massa lugn och ro. Men när vi har gjort allt det där, och känner oss redo att gå tillbaka till en annan slags verklighet igen då? Vad händer då?

Jo, kommer du att börja i årskurs 1 på Kungsängsgymnasiet hälsar vi dig hjärtligt välkommen till skolans aula måndagen den 19 augusti klockan 8.30. Här kommer du tas emot av rektor som pratar en stund och därefter få träffa dina mentorer och klasskompisar. Den första dagen tar slut efter lunch, någon gång. Har du redan gått på Kungsängsgymnasiet och satsar på att börja tvåan eller trean är du välkommen tisdagen den 20 augusti 8.30 i era vanliga mentorssalar. Det är läsning enligt schema helt som vanligt från onsdag 21 augusti.

Okej? Hängde ni med? Var lugn… Det kommer mer information lite längre fram också.. Jag lovar!!