Till dig som vårdnadshavare

Helt plötsligt hamnade vi i en situation ingen av oss är helt bekväm i. Vi vet fortfarande inte hur länge distansundervisningen ska bedrivas och hur allt kommer att gå. Vår innerliga förhoppning är självklart att vi kommer att kunna erbjuda undervisning digitalt som känns ungefär som att just ingenting förändrats!

De utvecklingssamtal som bokats in under veckan för nationella program kommer i första hand att genomföras digitalt. Har man inte möjlighet att göra detta under tisdagen den 24 mars går det att i samråd med mentor boka en ny tid.

Det finns mycket information och många råd angående hur man som vårdnadshavare ska kunna stötta gymnasieeleverna under en distansundervisning. Här är en länk till information som Microsoft har samlat ihop: https://pulse.microsoft.com/sv-se/making-a-difference-sv-se/na/fa1-rad-till-vardnadshavare-med-skolbarn-som-studerar-hemma-pa-grund-av-covid-19/

Är ditt barn i behov av extra stöd och hjälp? Det går alltid att höra av sig digitalt, genom Teams eller mail, till samtliga inom EHT; kuratorer, specialpedagoger, socialpedagog och studie- och yrkesvägledare.