Tillbaka till skolan!

Nu har regeringen och Folkhälsomyndigheten bestämt att gymnasieskolor ska öppna lite igen. För oss kommer det betyda att eleverna kommer att växla mellan undervisning på plats på Kungsängsgymnasiet och fjärrstudier. Nästa vecka, vecka 4, är det ettornas tur att komma till skolan! Allihop! Tvåor och treor har fortsatt fjärrstudier under vecka 4. Veckan efter, vecka 5 som inleds med 1 februari, är det tvåornas och treornas tur att vara inne på skolan, och ettorna har fjärrstudier.

Vi fortsätter att växla såhär några veckor nu. När nya besked kommer från regeringen och Folkhälsomyndigheten publicerar vi den.

De klasser som har fjärrstudier får boka matlådor som vanligt för den vecka de är hemma. Annars är matsalen öppen för de elever som är inne på skolan.

Håll koll på Teams, sociala medier och SchoolSoft! Fråga gärna en klasskompis eller någon på skolan om det känns oklart.

Fortsätt vara rädda om er själva och varandra – håll avstånd, tvätta händer och använd handsprit!