Västerås citygymnasium

Bor du i Sala kommun och har sökt en gymnasieutbildning på Västerås citygymnasium? Då kommer du tyvärr behöva söka om eftersom Västerås citygymnasium kommer att stänga med omedelbar verkan. Det gäller även dig som redan går där och skulle ha börjat i tvåan eller trean.

Om du har frågor rörande omvalet har Västerås citygymnasium öppet för samtliga elever onsdagen den 14 augusti. Därefter får du vända dig till din kommun för hjälp med att söka en ny gymnasieplats.

Du som är folkbokförd i Sala kommun är välkommen till Kungsängsgymnasiet fredagen den 16 augusti klockan 14.00. Vi samlas vid expeditionen i A-huset och går sen igenom såväl allmän information som enskilda samtal med skolledning och studie- och yrkesvägledare.

Hjärtligt välkomna!