Höstterminen 2021

Det har inte gått en vecka ens av sommarlovet. Eleverna har knappt hunnit börja på sina sommarjobb, eller börjat njuta av långa sovmorgnar och lediga kvällar.
Men jag tänker ändå nämna höstterminen och skolstarten! Det kanske går lite bättre att slappna av om man vet vad som kommer att hända sen…
Regeringen och Folkhälsomyndigheten har bestämt att all undervisning ska inledas som närundervisning. Det här kan komma att ändras om smittläget ändras under hösten. Men som det ser ut nu så är alla elever hjärtligt välkomna till Kungsängsgymnasiet i augusti!
Om du börjar årskurs 1 är du välkommen den 17 augusti och börjar du årskurs 2 eller 3 den 18 augusti. Vi återkommer med tider när det börjar närma sig skolstart.

Så, gå och bada nu!