Studentexamen 4 juni 2021

Äntligen har vi en plan! Det är egentligen inte den plan som vi vill ha, men det är en plan som fungerar. Pandemin som tvingade oss till anpassningar ifjol finns kvar även i år. Därför har vi, i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer, bestämt att studenthögtiden firas på skolan. Dagen till ära har alla övriga elever, i årskurs 1, 2 och på IM, fjärrstudier så den sista skoldagen har studenterna skolan till sig själva!

Dagen inleds vid 10.30 med mentorstid och fotografering. Efter betygsutdelning, tal av rektor och lunch tar utspringet vid. Detta kommer att ske genom två dörrar på framsidan av skolan. Varje student får mötas av två vuxna samt två minderåriga anhöriga. Dessa får stå och vänta på sina nybakade studenter någonstans mellan parkeringen till Willys och skolans egen personalparkering. Varje klass kommer att ha en banderoll till vilken de springer. Enklast är att mötas vid den!

Tidsschemat för utspringet ser ut som följer: 14.15 BF18 (dörren vid aulan) EE18/FT18 (dörren till D-huset), 14.25 SA18 (dörren vid aulan) EK18 (dörren vid D-huset) och 14.35 NA18 (dörren vid aulan) TE18 (dörren vid D-huset) Det kommer att finnas vakter att fråga samt schema på plats, man behöver inte lägga allt detta på minnet nu! Utspringet kommer att livesändas genom Kungsängsgymnasiets konto på Facebook så att man ändå kan uppleva glädjen, även om man inte kan vara på plats själv. Den kommer att starta vid klockan 14.00 och hålla på till alla studenter sprungit ut mot friheten och vuxenvärlden! Följ oss gärna där! Här är en direkt länk till skolans Facebook konto: Kungsängsgymnasiet

För att undvika alltför stora folksamlingar vill vi gärna att ni kommer till den tid då era studenter springer ut. Kom helst inte för tidigt!

Fråga mer än gärna om det är något ni undrar över eller om ni vill ha mer information!